Informacje techniczne
WSKAZÓWKI DOTYCZĄCE MONTAŻU
PORADNIK DEMONTAŻU
Tuleje zawieszenia POWERFLEX zostały zaprojektowane w taki sposób, aby mogły zostać zamontowane przez domowego mechanika bez konieczności użycia specjalnych narzędzi.
Poniższy film przedstawia typowy sposób demontażu i montażu tulei za pomocą narzędzi znajdujących się w większości przydomowych garaży.
MONTAŻ JEDNOCZĘŚCIOWYCH TULEI BAWEŁNIANYCH Z PODWÓJNYM KOŁNIERZEM
1. Zdejmij oryginalną gumową tuleję z ramienia i oczyść otwór z wszelkich zanieczyszczeń i korozji. Za pomocą zaokrąglonego pilnika usuń wszelkie ostre krawędzie wokół otworu ramienia, tworząc lekką fazę. Niezastosowanie się do tego zalecenia spowoduje uszkodzenie tulei podczas wciskania.
2. Nałóż trochę płynu do mycia naczyń na zewnętrzną stronę tulei i otwór ramienia, aby ułatwić montaż. Wciśnij poliuretanową tuleję do ramienia pod kątem, tak aby jedna część wargi znajdowała się już w otworze ramienia, gdy tuleja zostanie następnie wciśnięta, reszta wargi podąży za nią. Upewnij się, że warga całkowicie wyskoczyła z drugiej strony ramienia.
3. Nałożyć trochę dostarczonego smaru na otwór tulei i włożyć tuleję.
4. Ponownie zamontować ramię w pojeździe i dokręcić wszystkie śruby momentem zalecanym przez producenta.
Poniżej znajduje się film demonstrujący montaż tulei tego typu.
ZASTOSOWANIE SMARU
Smar dostarczany z naszymi tulejami w białej saszetce to nasz własny smar PTFE/silikonowy do montażu tulei.
Kluczowe zalety stosowania tego typu smaru są następujące:
- Długotrwałe smarowanie.
- Zmniejszone zużycie i tarcie wszystkich elementów poliuretanowych i metalowych.
- Dobra ochrona przed korozją powlekanych części metalowych.
- Szeroki zakres temperatur roboczych i dobre właściwości niskotemperaturowe w różnych środowiskach na całym świecie.
- Stała grubość w różnych temperaturach. Nie rozrzedza się ani nie gęstnieje zbytnio w ekstremalnych temperaturach.
- Klasa NLGI zapewnia doskonałe właściwości wymywania w bardziej wilgotnych środowiskach.
Służy do optymalizacji wydajności i trwałości tulei.
POMIAR STABILIZATORA
Istnieją dwie zalecane metody pomiaru stabilizatora.
Jeśli masz dostęp do suwmiarki noniuszowej, jest to najdokładniejszy sposób, jednak użycie klucza płaskiego może być równie skuteczne.
Umieszczając otwarty koniec klucza nad ARB i z boku gumowej tulei, można zmierzyć rozmiar, po prostu przesuwając go w górę i w dół, aż do znalezienia takiego, który pasuje dokładnie.
Jakikolwiek rozmiar klucza jest dobrym wskaźnikiem rozmiaru tulei ARB, której będziesz potrzebować. Proste!