FAQ
POWERFLEX FAQ
DO CZEGO SŁUŻĄ TULEJE ZAWIESZENIA?
Tuleje zawieszenia są montowane w samochodach we wszystkich punktach, w których podwozie pojazdu jest połączone z ruchomym elementem zawieszenia. Są one montowane w celu zapewnienia bariery pochłaniającej hałas i wibracje między drogą a kierowcą.
DLACZEGO SĄ WYKONANE Z GUMY?
Guma działa jak bariera dźwiękowa, tłumiąc hałas i wibracje. Bez nich samochody byłyby znacznie bardziej hałaśliwe. Guma jest również bardzo tania.
CZY SAMOCHODY WYŚCIGOWE MAJĄ GUMOWE TULEJE?
Ogólnie rzecz biorąc, odpowiedź brzmi nie. Wiele samochodów wyścigowych, zwłaszcza jednomiejscowych samochodów torowych, korzysta z metalowych przegubów, które nie zapewniają żadnego tłumienia hałasu. Żywotność tych przegubów mierzy się w godzinach. Nie nadają się one do użytku drogowego. Jednak ogromna liczba samochodów wyścigowych nadal korzysta z gumowych tulei. Są to albo samochody produkcyjne przystosowane do wyścigów, albo samochody rajdowe, w których siły działające na zawieszenie mogą być tak duże, że metalowe przeguby mogłyby pęknąć.
CZY MOGĘ ZAMONTOWAĆ TULEJE POWERFLEX W MOIM SAMOCHODZIE WYŚCIGOWYM?
Jeśli Twój samochód wyścigowy ma gumowe tuleje w dowolnym miejscu zawieszenia, zamontowanie tulei POWERFLEX poprawi wszystkie aspekty jego prowadzenia. Będą one dziesięciokrotnie trwalsze od gumy. Znacznie dokładniej kontrolują geometrię podczas gwałtownych ruchów zawieszenia i zmniejszają zużycie opon.
DLACZEGO NIE NYLONOWE TULEJE?
Nylon jest prawdopodobnie najgorszym wyborem. Kiedy wahacz porusza się w górę i w dół, nie porusza się tylko w górę i w dół, ale także po łuku. Oznacza to, że wewnętrzna tuleja wahacza będzie musiała pracować w dwóch wymiarach jednocześnie. W tym przypadku metalowa tuleja pozwoli na taki ruch, podobnie jak tuleja gumowa lub POWERFLEX. Tuleja nylonowa pozwoli jedynie na ruch w górę i w dół, reszta sił zostanie przeniesione na ramię i podwozie. Powoduje to wygięcie ramienia i może łatwo spowodować przedwczesną awarię ramienia! Oczywiście nylon nie ma żadnych właściwości pochłaniania drgań, więc wszystkie drgania są przenoszone na i tak już bardzo obciążone ramię.
JEŚLI PRODUKTY POWERFLEX SĄ TAK DOBRE, DLACZEGO PRODUCENCI SAMOCHODÓW UŻYWAJĄ GUMY, A NIE POLIURETANU?
Koszt, dostępność i marketing. Poliuretan jako surowiec jest około dziesięciokrotnie droższy od gumy, a ponadto jest droższy i wolniejszy w obróbce. Producenci samochodów kupują wiele komponentów. Gdyby Ford zdecydował się na zastosowanie tulei poliuretanowych w swojej gamie samochodów, musiałby znaleźć dostawcę zdolnego do wyprodukowania dosłownie milionów tulei rocznie. Nie ma na świecie firmy (nawet EPTG Ltd), która byłaby w stanie wyprodukować takie ilości. W samochodach chodzi o marketing. Dopóki standardowe tuleje gumowe działają bez poważnych awarii przez dwa lub trzy lata, producent jest zadowolony. Czy zamontowanie tulei poliuretanowych sprawiłoby, że kupiłbyś samochód innej marki? Prawdopodobnie nie.
DLACZEGO ICH POTRZEBUJĘ?
Tuleje POWERFLEX poprawiają trzymanie się drogi i pracę podwozia poprzez kontrolowanie niepożądanego ugięcia zawieszenia. Oznacza to, że zawieszenie robi to, co do niego należy. W tej sytuacji opony mają większy kontakt z nawierzchnią przez cały czas, co poprawia bezpieczeństwo i osiągi. Prawidłowo opracowany poliuretan jest równie dobry, jeśli nie lepszy w tłumieniu hałasu i wibracji w porównaniu z gumą.
MAM TYLKO DOŚĆ PODSTAWOWEGO SEDANA, DLACZEGO POTRZEBUJĘ WYSOKOWYDAJNYCH TULEI?
Z dokładnie tego samego powodu, co powyżej, ale z naciskiem na inny aspekt. Jeśli opony mają lepszy kontakt z nawierzchnią, a ruchy zawieszenia są dokładniej kontrolowane, zużycie opon zostanie znacznie zmniejszone. Mamy listy polecające od klientów, którzy twierdzą, że podwoili żywotność swoich opon w niektórych samochodach po zamontowaniu tulei POWERFLEX. Nie twierdzimy, że tak się stanie, ale zużyte tuleje są niebezpieczne i mogą być powodem przedwczesnego zużycia opon. Czy kiedykolwiek oddałeś swój samochód do wulkanizacji z oponami zużytymi na wewnętrznej lub zewnętrznej krawędzi? Zakładasz, że geometria jest nieprawidłowa, ale po sprawdzeniu okazuje się że jest dobra? To najprawdopodobniej zużycie tulei.
KOCHAM SWÓJ SAMOCHÓD, TO KLASYK... CO ZYSKAM WYMIANĄ TULEJI?
Kolejną ważną zaletą tulei POWERFLEX jest ich żywotność. Guma jest produktem naturalnym i niszczeje z wiekiem, zwłaszcza w samochodach, które nie są regularnie używane. Tuleje pękają na zewnętrznej powierzchni i miękną w środku. Na tuleje POWERFLEX nie ma wpływu promieniowanie ultrafioletowe, benzyna, olej, kwas akumulatorowy, woda ani czas.
ILE KOSZTUJĄ?
Zazwyczaj około 5 do 8 razy więcej niż standardowa gumowa tuleja. Nie jest to jednak cała historia. Jeśli wziąć pod uwagę koszt montażu nowych tulei i fakt, że POWERFLEX będą ostatnimi tulejami, jakie kiedykolwiek zamontujesz w swoim samochodzie, sprawy zaczynają wyglądać nieco lepiej. Następnie należy wziąć pod uwagę zużycie opon, co stanowi prawdziwą oszczędność kosztów. Producenci samochodów mają w zwyczaju nie dostarczać samych tulei, tylko w komplecie z wahaczami. Płacenie za wahacz wraz z tuleją, gdy można kupić samą tuleję, nie jest dobrym pomysłem. Wreszcie, w miarę starzenia się samochodów producenci przestają dostarczać niektóre części. Wyobraź sobie, że Twój samochód wypadł z drogi z powodu awarii tulei. Idziesz do sklepu z częściami i okazuje się, że dana część "nie jest już produkowana"! POWERFLEX ma wtedy wiele sensu.
CZY SĄ ŁATWE W MONTAŻU?
Wszystkie tuleje projektujemy tak, aby można je było zamontować bez użycia specjalnych narzędzi. Czasami jednak okazuje się że demontaż starych tulei jest znacznie trudniejszy niż montaż nowych. Jeśli uważasz, że masz niewielką wiedzę mechaniczną, doświadczenie, talent lub narzędzia, poproś znajomego lub zleć profesjonalny montaż.
CZY BĘDĄ PASOWAĆ DO NIEORYGINALNYCH CZĘŚCI?
Projektujemy wszystkie tuleje przy użyciu bardzo dokładnych pomiarów pobranych z oryginalnych części OE zamontowanych w pojeździe od nowości, w wyniku czego nasze części mogą nie pasować do nieoryginalnych elementów zawieszenia, jeśli różnią się one od standardowych. Mając to na uwadze, jeśli masz nieoryginalne wahacze zawieszenia itp. zamontowane w swoim pojeździe, zawsze zalecamy sprawdzenie rozmiaru przed złożeniem zamówienia.
GDZIE MOGĘ JE KUPIĆ?
Są one sprzedawane przez wielu dystrybutorów wysokiej jakości części samochodowych na całym świecie. Jeśli nie możesz znaleźć odpowiedniego dystrybutora na tej stronie, SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI.
CZY MUSZĘ KUPIĆ CAŁY ZESTAW?
Nie, ale zależy to od samochodu. Niektóre samochody zyskują więcej niż inne. Wymiana tulei wiąże się jednak ze sporym wysiłkiem, więc warto rozważyć wymianę na przykład przedniego zestawu za jednym razem, a następnie tylnych, jeśli ma to zastosowanie. Najlepiej jednak wymienić cały zestaw, jeśli możesz sobie na to pozwolić.
JAKA JEST GWARANCJA NA TULEJE POWERFLEX?
Szczegóły naszej bezkonkurencyjnej dożywotniej gwarancji są dostępne TUTAJ.