1. Czym są tuleje zawieszenia?

Tuleje zawieszenia montowane są w samochodach we wszystkich miejscach, w których występują połączenia ruchome. Stosowane są w celu minimalizowania hałasu i drgań pomiędzy drogą i Tobą.

2. Dlaczego wykonane są z gumy?

Guma działa jako bariera dla dźwięku, tłumi hałas i wibracje. Bez niej samochód byłby znacznie głośniejszy i "twardszy". Guma jest również bardzo tania.

3. Czy samochody wyścigowe mają tuleje gumowe?

Na ogół nie. Samochody użytkowane na torze mają zastosowane tuleje metalowe, które nie absorbują hałasu i wibracji. Wytrzymałość tych elementów jest mierzona w godzinach. Nie nadają się zatem do zastosowania na drogach publicznych. Jednak spora grupa samochodów torowych stosuje tuleje gumowe. Są to albo samochody seryjne przystosowane do użycia w sporcie lub samochody rajdowe, gdzie siły są tak ogromne, że tuleje metalowe mogą pękać.

4. Co oznaczają kolory tulejek?

Kolory tulejek powiązane są z ich twardością. Jest to odpowiednio: Czerwony - 55 SHA, Żółty - 70 SHA, Fioletowy - 80 SHA i Czarny 95 SHA. Twardość podawana jest w skali Shore'a

5. Czy mogę zastosować tuleje POWERFLEX w moim samochodzie wyścigowym?

Jeżeli Twój samochód ma zamontowane tuleje gumowe, instalacja tulejek POWERFLEX poprawi wszystkie aspekty wpływające na prowadzenie się pojazdu. Również zdecydowanie poprawi się wytrzymałość tego typu połączeń. Zdecydowanie poprawi się reakcja na szybkie ruchy kierownicą, zmniejszy się również zużycie opon.

6. Jeżeli produkty POWERFLEX są tak dobre, to dlaczego producenci stosują gumę a nie poliuretan?

Ze względu na koszta, marketing i dostępność. Poliuretan jest materiałem około 10 razy droższym od gumy oraz koszt wytworzenia elementów zawieszenia z niego jest również wyższy a proces technologiczny wolniejszy.

7. Dlaczego zatem potrzebuję tuleje POWERFLEX?

Tuleje POWERFLEX w znaczącym stopniu wpływają na precyzję prowadzenia pojazdu. Oznacza to, że zawieszenie wykonuje pracę, do jakiej zostało przeznaczone w sposób o wiele wydajniejszy. Opony będa miały lepszy kontakt z drogę co wpłynie na poprawę bezpieczeństwa i wydajności. Poprawnie wykonane tuleje poliuretanowe (istotny jest proces produkcyjny i jakość wykonania) są takie sama, a nawet lepsze w przypadku tłumienia hałasu i wibracji w porównaniu do gumy.

8. Ile to kosztuje?

Zazwyczaj około 5-8 razy więcej niż standardowa tuleja gumowa. Jednak to nie jest wszystko. Jeżeli uwzględnimi koszt instalacji seryjnych tulejek oraz ich wytrzymałość, może się okazać, iż wybór produktów POWERFLEX będzie zdecydowanie bardziej opłacalny. Dodatkowe oszczędności przychodzą w przypadku opon, których zużycie maleje.

9. Czy są łatwe w montażu?

Projektujemy tuleje tak, aby były łatwe w montażu bez stosowania specjalnych narzędzi. Czasami jednak usunięcie starych oryginalnych elementów może być trudniejsze niż instalacja nowych. Jeżeli nie czujesz się na siłach, lepiej poprosić o pomoc przyjaciela lub oddać samochód do wyspecjalizowanego warsztatu samochodowego.

10. Czy muszę kupić zestaw na cały samochód?

Nie, ale to zależy również od modelu samochodu. Na pewno sensowniej jest wymienić cały zestaw, np przednie zawieszenie lub tylne wahacze. Nie ma jednak obowiązku wymiany kompletu na samochód. Tuleje, ze względu na jakość prowadzenia się pojazdu, jego geometrię, powinno wymieniać się parami.

11. Jaka jest gwarancja na tuleje POWERFLEX?

Powerflex udziela dożywotniej gwarancji na całą swoją ofertę. Podjęliśmy taką decyzję, ponieważ jakość naszych produktów zapewnia długotrwałe i bezpieczne użytkowanie. Nie ograniczamy gwarancji czasem, ponieważ jeżeli już pojawi się jakiś problem, traktujemy go jako naukę oraz eliminujemy go poprzez ciągłą poprawę jakości naszych produktów. Gdy problem wynika z niewłaściwego montażu, sprawdzamy czy właściwie przygotowana jest instrukcja instalacji. Jeżeli tulejka została uszkodzona ze względu na zbyt mocne obciążenie (np zastosowanie elementu w samochodzie wyczynowym przy oponach typu slick), należy zastanowić się nad użyciem elementów dedykowanych do motorsportu. Jedyne warunki gwarancji to: - gwarancja dotyczy pierwotnego nabywcy - gwarancja jest ograniczona do wymiany dostarczonych towarów ale nie wtórne straty takie jak koszty przewozu, naprawy, postoju samochodu i wszelkich pozostałych problemów z tego wynikających. - wszystkie części stosowane w motorsporcie lub produkty z końcówką numerów BLK nie są objęte dożywotnią gwarancją.